نامساوی نوع لوی و نگرشی دیگر بر قانون قوی اعداد بزرگ برای متغیرهای تصادفی وابسته

نویسندگان

چکیده مقاله:

یک نامساوی مهم برای توزیع ماکسیمم متغیرهای تصادفی مستقل نامساوی لوی است. در این مقاله یک نسخه از این نامساوی برای متغیرهای به طور ضعیف وابسته منفی ارایه می گردد. قانون قوی برای متغیرهای وابسته توسط مولفین مختلفی مورد بررسی قرار گرفته اند. در این تحقیق، همچنین، همگرایی کامل وزنی برای آرایه ای از متغیرهای تصادفی سطری وابسته منفی کراندار احتمالی بدست می آید. همگرایی کامل و قانون قوی برای چنین خانواده ای از متغیرهای تصادفی از نتایج حاصله می باشند

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

نامساوی برنشتاین برای متغیرهای تصادفی وابسته

در این مقاله، نامساوی برنشتاین را برای متغیرهای تصادفی وابسته تعمیم می دهیم. سپس در رابطه با شرایط برقراری همگرایی کامل با استفاده از این نامساوی نتایج جالبی را به دست می آوریم. مثالهای متنوعی نیز در ادامه ارائه خواهیم کرد.

متن کامل

قانون قوی اعداد بزرگ برای مجموع وزنی متغیرهای تصادفی همبسته منفی

از قضایای مهم در نظریه احتمال قضایای حدی میباشند.در میان این قوانین قان.ن قوی اعداد بزرگ از اهمیت خاصی برخوردار است.این قاونو اولین بار در سال 1713میلادی مطرح شد.سالها بعد با معرفی مفهوم همبستگی منفی برای متغیرهای تصادفی دانشمندان بسیاری به بررسی همگرایی کامل برای متغیرهای تصادفی همبسته منفی پرداختند.ما نیز در این پایاننامه به بررسی همگرایی کامل برای متغیرهای تصادفی همبسته منفی پرداخته ایم.

15 صفحه اول

قانون قوی اعداد بزرگ وقضیه حد مرکزی برای متغیرهای تصادفی مجموعه_مقدار فازی

هدف اصلی در این پایان نامه، بیان قانون قوی اعداد بزرگ و قضیه حد مرکزی برای متغیرهای تصادفی مجموعه-مقدار فازی نسبت به متر هاسدورف توسعه یافته می باشد.برای این منظور، ابتدا مفاهیم مربوط به متغیرهای تصادفی مجموعه-مقدار به خصوص متغیرهای تصادفی مجموعه-مقدار فازی رامعرفی می کنیم.سپس نتایجی را ثابت می کنیم که به عنوان مقدمه ای بر اثبات قانون قوی اعداد بزرگ به شمار می روند.پس از آن قانون قوی اعداد بزرگ...

15 صفحه اول

قانون ضعیف اعداد بزرگ برای مجموع های وزن دار متغیرهای تصادفی وابسته

دو قضیه ای که در مقاله سانگ در رابطه با قانون ضعیف اعداد بزرگ آورده شده است در این کار با ضعیف کردن شرایط تعمیم داده شد. همچنین همگرایی در میانگین آرایه های nqd بررسی شد.

15 صفحه اول

روش عمومی برای قانون قوی اعداد بزرگ

در این پایان نامه یک روش عمومی برای اثبات قانون قوی اعداد بزرگ با استفاده از احتمال دم بیشینه ارائه میشود و از آن نرخ همگرایی هم برای دنباله های مرتبط مثبت و هم برای دنباله های مرتبط منفی بدست می آید و نشان داده میشود که نرخ همگرایی در این حالتها نزدیک به نرخ همگرایی در حالت متغیر های تصادفی مستقل است.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 10  شماره 1

صفحات  159- 173

تاریخ انتشار 2016-09

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی برای این مقاله ارائه نشده است

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023